De stedenband tussen Alkmaar en Bath bestaat volgend jaar 80 jaar. In het kader van deze verjaardag is ons comité op zoek naar (oude) foto’s van uitwisselingen met Bath. Naast foto’s zijn verhalen, programmaboekjes, krantenberichten etc. ook welkom.
In 2025 bestaat deze stedenband 80 jaar en daarvoor staan er al diverse uitwisselingen op de planning op het gebied van sport, onderwijs, cultuur en kennisdeling. In het kader van deze bijzondere verjaardag is het AUC op zoek naar (oude) foto’s van uitwisselingen met Bath, maar ook naar verhalen, programmaboekjes, krantenberichten enz. Samen met BATA (Bath-Alkmaar Twinning Association) wordt geprobeerd om een zo volledig mogelijk beeld van de uitwisselingen van de afgelopen 80 jaar te krijgen. Alle informatie kan worden gestuurd aan info@alkmaarauc.nl
Hoe zat het ook alweer?
De Alkmaarder Eli Prins ontvluchtte onze stad op 15 mei 1940. Hij sprong in IJmuiden letterlijk op de laatste boot naar Engeland, vestigde zich in Bath en heeft daar Alkmaar door middel van lezingen en inzamelingsacties op de kaart gezet. Direct na de oorlog beklonken Bath en Alkmaar een officiële – en de eerste internationale – stedenband, die nog steeds bloeit.
Stedenband met Tata bestaat 40 jaar
Ook met Tata wordt er volgend jaar een jubileum gevierd. De stedenband met Tata bestaat dan namelijk 40 jaar. Over de festiviteiten volgt later meer informatie.
